#PaulEscolarIsDrunk March 22 2018, 0 Comments


(#MethodMakers by Paul Escolar)

We're super stoked to publish our first interview of 2018!

We were introduced to Paul from a good friend I’ve known for over 20 years @babymuah - in fact this is an image of him - sorry bro but this image was too good not to share!

Let’s begin...


(Chons)

TMM:
What inspired this piece you drew of Tsyonsyn - shits fucking hilarious!

PE:
It was his birthday, I missed the party and I wanted to let him know that i'm not an asshole, so I drew him into the most offensive caricature ever, oopsies! Accurate tho, no? hahaha.

TMM:
Too too good! OK tell us about yourself & how you know Tsyonsyn?

PE:

Name is Paul Escolar, from Alameda. I know Chons from the old party days in the 2000's when he was doing "The Fcks" DJ Gigs in San Hoe w/ Cellus. They all thought they were going to be the next Trap Daft Punk, and I believed it too - Still do. Good times, good times...


(Broken Promises)

TMM:

We googled you and you are really fucking good at yo-yoing - do you still do that? How’d you get into that and where can I see that live?
 

PE:

I am currently "retired" from that scene, but I was sponsored and worked for Duncan Toys for over 15 years, now I just do occasional contracted design work for them. I'm also known for creating most of the standard and fundamental modern yo-yo tricks kids do today. I also demonstrated, and judged contests all over and ran one of the most prestigious events in the country for the last few years out at Golden Gate park. Believe it or not the Pre/Post Parties I through for that community were lit af.  I got into yo-yos since I was a kid - been throwing for 20 years. I don't film or play yo-yo in public these days, but if you want a private lesson, come holla at me, haha. Also dead serious about all of this and I can go on and on about yo-yo's, but its lightweight square shit, even to me, so lets just talk about art!

 


(How Can I Save You.)

TMM:
Word up! Btw, we're really impressed with your illustration work. How long have you been drawing, and how did you develop the style of work that you create?

 

PE:

I appreciate the compliment and It's/I'M totally still a work in progress, still learning and experimenting a bit every day. I've been drawing since I was a Kid, I went to the Academy of Art for Art Direction in Advertising but at the end of all that I just ended up wanting to illustrate, do graphics, and work on personal art. Still not sure where I'm going with it but stoked to see where it takes me. So far the waves have been amazing.


TMM:

Do you do any work in the street (Tag, Throws, scribe etc)

 

PE:

Unfortunately, I have never done any work in the street. It seemed intimidating to me back then, but I always paid attention and have mad respect for anyone who gets up everywhere. I slap stickers around sometimes, but I've always been low key discouraged since there's such talented community of Artists that already exist in that world. I just enjoy being a spectator and fan, but I'm open to mural work at this point in my life. Holla for any plug on commissions and ill throw in a yo-yo lesson, lol.  Also, side note - I'm too lazy to be carrying around markers, and cans and shit.

 


(Illustration Session)

TMM:

How would you describe your style of work?

 

PE:

Hmmm, Alot of the shit I share is very personal and emotional... at least conceptually. But from an aesthetic stand point maybe its considered "Low Brow Graphic Illustrations"?, I'm not sure about labels. Under the visual surface of it all; it is very social, emotional and self narrative. I try to tell what's going on in my mind or what I'm going through in my life with one image that hopefully tells the whole story.

 

TMM:

Are there any major influences in the artwork that you create?

 

PE:

I find inspiration and influence in everything; Music, movies, fashion, etc. As Far as art, there are way too many to name. My favorite modern artist of all time is Matisse, but I've taken alot of my inspiration and influence from Barry Mcgee, R.Crumb, ESPO, Mike Giant, The Hernandez Brothers, Geoff Mcfetridge, and Others.... maybe it's visible in my aesthetic?

 

(Rose)

TMM:

Where do you create most of your work? How do you draw inspiration from where you create?

 

PE:

I work from home, in private, in solitude... I zone out and zen the fuck out. Most of my illustrations are part of a very meditative and cathartic process, I keep those sessions pretty low-key but sometimes I have my sketchbooks and computer when i'm at a coffee shop or chill bar, and I'll just get it out. The times I'm out of my batcave, wandering or partying, I'm just keeping tabs, taking mental notes of things I see, taking actual notes for ideas, and staying inspired by everything and anything. The end result is some* of the work I share on Instagram, but most of the time I just be hoarding alot of it to myself.

 

TMM: 
Tell us a joke.

 

PE:

I was just actually about to google "What's a funny joke?", haha. fuck it.

 

TMM:
Haha word up good shit lol! Ok ask us 1 question that you’ve been burning to know about us.

PE:

If Method Makers was a a 4th Gen iPod (The one with just the scroll wheel) what would be the 5 top played songs in the iTunes playlist? Also, "What's your poison?"

 

TMM:
Dayyymn 4th Gen iPod ok ok - 5 songs (from 4th gen iPod days and what WE was likely into at that specific period of time)

1. The Manifesto - Talib Kweli
2. The What - Big & Meth Tical
3. Negro Baseball League - Jean Grae
4. Amber - 311
5. People Of The Sun - RATM


Aight so moving on lol - w
ould you be open to do collaborative projects with us? Art shows, Prints, apparel production, air guitar band?

 

PE:

ALWAYS! I fuck with everybody making whatever, whenevers. As long as I keep moving, and making shit, I'm happy. Prints, Shirts, Shows - sure. Air Guitar Band? - Fuck it, ...I'll play bass. let's sesh!

 

Right on for reaching out to me Neal and The Method Makers, really excited on joining the band. I really appreciate it everything!


TMM:
Mad love Paul! Looking forward to a future collab at some point!

(Work below - Broken, Empty)


Cheers,
#TheMethodMakers